Zlatá tradice, pro zlaté okamžiky – Ferrero

Pojmy belgická a švýcarská čokoláda zná asi každý. Ale co takhle pojem italská čokoláda? Že to slyšíte poprvé? Ale kdepak! Možná vás to překvapí, ale i italská čokoláda je ve světě velkým pojmem. A to konkrétně značka Ferrero. Už víte? No ano, čokoláda či další cukrářské výrobky značky Ferrero přece znáte. A my se na tuto značku a její produkty dnes podíváme.

Pár faktů a informací (nejen) z historie

Vše začalo na začátku, jak už to tak bývá,  a to už před více než 70 lety v malém italském městečku. Od roku 1946 se značka vypracovala na pomyslný vrchol. Dnes totiž patří tato značka s miliardovými obraty mezi ty nejlepší a nejvyhledávanější značky v Evropě, samozřejmě co se cukrovinek týče. Firma má pře 30 výrobních závodů v nichž po celém světě zaměstnává více než 40 tisíc lidí. Do Čech se zpočátku dovážely výrobky z Itálie, v roce 1994 však byla založena česká společnost této značky. Výrobky byly díky dobré distribuci a reklamě velmi úspěšné a Ferrero Česká s. r. o  po dvou letech převzala i slovenský trh. 

Firma se také snaží snížit svou ekologickou stopu a to tím, že se zavázala že do roku 2025 bude 100% jejich obalů znovu použitelných. Ferrero se také angažuje v hledání nových surovinových zdrojů, zejména v rozvojových zemích, s cílem zajistit stálé zlepšování kvality a místních ekonomik. Hlavními surovinami používanými ve výrobcích Ferrero jsou kakao, lískové ořechy a mléko. Ferrero vlastní nebo spoluvlastní plantáže na pěstování lískových oříšků v Ázerbájdžánu, Bělorusku, Turecku, Chile, Argentině, Itálii, USA, Ukrajině a v Jižní Africe. Každá jednotlivá ingredience je v továrně dodatečně testována, aby byla zaručena kvalita. Celkem provádí firma Ferrero minimálně třicet kontrol kvality v jednom závodě. Na výrobu pralinek Mon Cheri jsou používány pouze třešně jedné odrůdy a tato odrůda je pěstována výhradně pro firmu Ferrero. Zajímavostí určitě je, že firma v létě nechce riskovat, že by zboží bylo poškozeno teplem, a tak na pultech obchodů v létě najdeme výhradně bonboniéry značky Raffaello. Ferrero stahuje nebo pozastavuje prodej čokoládových výrobků. V ČR se čokoládové pralinky Ferrero (Ferrero Rocher, Ferrero Rondnoir a Mon Cheri) prodávají od 1. 9. do Velikonoc.

Značka Ferrero, co vlastně vše skýtá?

Pokud hovoříme o značce Ferrero je nezbytné připomenout si jaké vlastně všechny značky pod tuto společnost spadají. Z čokolád jsou to značky: Nutella, Duplo, Kinder, Raffaello a také dražé Tic Tac. Všechny tyto produkty spadají pod jednu společnost a vyznačují se svou oblíbeností a výbornou chutí. Ferrero tedy nejsou jen pralinky, ale rozsáhlá síť cukrovinek. Svou pozici na trhu si firma drží díky svým zásadám a principům, jež se drží. Mezi ně patří  mimo jiné dobrý vztah se zaměstnanci, kvalita surovin, dodržení postupů výroby a kontrola kvality.

Značka s klukem na obale

My se zaměříme na nejznámější značku pro děti a to značku Kinder. Kinder čokoládové tyčinky s mléčnou náplní, které mají na obalu usmívajícího se kluka známe všichni. Jsou tu s námi už od roku 1968 a obal zůstal téměř stejný. Na obalu je pořád usmívající se chlapec a čokolády jsou jednotlivě zabalené a velké tak akorát pro dětské ruce. Oblibě se tato čokoláda však těší i u dospělých a to třeba v podobě čokolád Kinder Maxi.

Značku Kinder založil syn zakladatele Ferrero a to pan Michele Ferrero, jehož snem bylo vyrobit čokoládu pro děti a pro ty co v srdci dětmi zůstali. To se mu podařilo. V dnešní době má značka Kinder více než 16 produktů oblíbených po celém světě.

Kinder překvapení

Dalším známým produktem, jež byl na trh uveden v roce 1972 je Kinder vajíčko. To vyvinul v tomtéž roce švýcarský návrhář, jež shledal předlohu ve velikonočních vajíčcích a přidal do nich hračku. Nápad opravdu zabodoval. Dnes sice existuje mnoho různých značek jež se snaží také vydělat na prodeji vajíček s překvapením ale na trhu suverénně vede značka Kinder. Kinder vajíčka najdeme téměř všude. Tvar i obal je stejný jediné co se mění je název, Kinder samozřejmě zůstává a namísto italského “Kinder Sorpresa” se u nás setkáme s “Kinder překvapení”,v sousedním Německu s “Kinder Uberraschung“ a nebo s anglickým, velmi známým názvem “Kinder Surprise”. Tyto vajíčka se dají koupit téměř všude. Ale v USA je nekoupíte, tam jsou zakázané, kvůli nejedlé části uvnitř čokolády. Za prodej jednoho vajíčka hrozí pokuta v přepočtu asi 50 tisíc korun. V zemích s teplým klimatem, ale i u nás, se setkáte s vajíčkem Kinder Joy, které díky plastovému obalu s čokoládovým krémem uvnitř jedné půlky a hračkou v půlce druhé odolá i vyšším teplotám. Hračky z vajíček se staly předmětem sběratelství a ty vzácnější se dnes prodávají i za více než 20 tisíc korun. Veškeré hračky jsou vyrobeny speciálně pro značku Kinder.

Mimo vajíčka a čokolády obsahuje značka Kinder více než 12 dalších produktu mezi které patří například Kinder mléčný řez, Kinder bueno nebo Kinder Maxi King.

V naší nabídce značky Kinder najdete mimo výše uvedené také:

Ferrero Kinder Happy Moments Mini MIX 163g, ve kterém najdete pět druhů cukrovinek značky Kinder a je to tak vhodný dárek pro děti.  

Ferrero Kinder Cards 128g, novinku jež si vaše děti zamilují. Sušenka plněná mléčným a kakaovým krémem. 

Oblíbené bonbony Kinder Schoko-Bons s mléčnou čokoládou nesmí chybět na žádné dětské oslavě, ať už doma s rodinou či ve škole s kamarády.

A za vyzkoušení také rozhodně stojí limitovaná edice Kinder čokolád z lahodné hořké čokolády Ferrero Kinder Riegel Dark & Mild 18 ks, 378g.

Jak už ale bylo zmíněno značka Ferrero není jen Kinder z jejich dalších výrobků u nás vyzkoušejte:

Ferrero Duplo 18ks, 327g nebo Ferrero Duplo Cocos 18ks, 327g, oplatku s mléčnou polevou. 

Ferrero Nutella 750g, lískooříškový, lehce roztíratelný krém, bez kterého si už mnoho lidí nedovede představit palačinky či snídani.

Ferrero Raffaello bonboniera 230g, bonboniéra, jež vydá za “ Více než tisíc slov”. 

Zajímavosti nakonec: 

A co vlastně byl první výrobek, dodnes rodinné firmy, Ferrero? Bylo to po druhé světové válce a byl to výrobek Nutella. Kakaa byl v tu dobu nedostatek ale ořechů rostlo dost, a tak Pietro Ferrero vymyslel nový pokrm – kakaové máslo a ořechy. Napřed ji prodával pouze velkoobchodům, ale pak ji nakoupenými nákladními auty začal rozvážet sám po celé Itálli a následně expandoval i do zahraničí. Na začátku 50. let vlastnil více než 200 rozvozových aut. Nutella, jak ji známe dnes se zavedla a ustálila v roce 1964. Předtím byl tento krém známý pod názvy “Gianduja” a následně “Supercrema Gianduja,“ či “Il Cremino“.

Firma je vedena již 3. generací . Zakladatelem byl Pietro Ferrero, ten založil firmu v roce 1946 a o pár let později ji předal svému synovi Michellovi. Dnes firmu vede již třetí generace. V roce 1997 předal Michelle firmu svým synům Giovannimu a Pietrovi. Pietro však v roce 2011 tragicky zemřel v Jižní Africe během plnění humanitární mise.

A víte proč cílí Ferrero své reklamy na maminky? Protože právě ony mohou rozhodnout o odpovídajícím množství výživy a energie pro své děti.

Pro další výrobky značky Ferrero kliknětě zde.  

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení